Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής

Υποχρεωτικό από 2 Ιουνίου 2025

Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής
Υποχρεωτικό από 2 Ιουνίου 2025
  • Άμεση διαβίβαση στη MyDATA
  • Επαλήθευση στοιχείων
  • Αρχειοθέτηση

Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού, η ΑΑΔΕ εισάγει το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής (ΨΔΑ) για τη διαφάνεια στη διακίνηση αγαθών και τη μείωση της φοροδιαφυγής. Πρόκειται για μια νέα μορφή ηλεκτρονικού παραστατικού, που πρέπει να εκδίδεται και να διαβιβάζεται στην πλατφόρμα myDATA, ολοκληρώνοντας το φορολογικό κύκλο.

Τι κάνει στην πράξη το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής

Το ΨΔΑ δεν είναι απλά ψηφιακή εναλλακτική του έντυπου δελτίου αποστολής — είναι ένα νέο φορολογικό εργαλείο που:

  • Καταγράφει ηλεκτρονικά τη διακίνηση αγαθών — από τη φόρτωση μέχρι την παραλαβή.

  • Διαβιβάζεται σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA, φέρνοντας διαφάνεια και αξιόπιστο αποτύπωμα κάθε αποστολής

     

  • Παράγει μοναδικό αριθμό (ΜΑΡΚ) και QR code, τα οποία συνοδεύουν τα αγαθά καθ’ όλη τη διάρκεια της διακίνησης
  • Επιτρέπει τη σάρωση QR και επιβεβαίωση παραλαβής, στοιχείο κρίσιμο για ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο στην τελική φάση
  • Κλειδώνει την ιχνηλασιμότητα – η ΑΑΔΕ ελέγχει κάθε μετακίνηση, μειώνοντας την πιθανότητα φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου

Ποιους αφορά

Οι φάσεις εφαρμογής και οι υπόχρεες οντότητες οντότητες αναπροσαρμόζονται ως εξής:

Ά φάση

Η Α’ φάση εφαρμογής αφορά όλες τις επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 200.000 € …περισσότερα…

Επίσης, με τον Νόμο 5222/2025, άρθρο 214 και με ισχύ από 28 Ιουλίου 2025, καθιερώθηκαν νέα, σημαντικά αυξημένα πρόστιμα … περισσότερα…

 

Τι περιλαμβάνει

Από 2 Ιουνίου 2025 οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα εκδίδουν ψηφιακά τα παραστατικά, θα διαβιβάζουν τα δεδομένα στην πλατφόρμα myDATA, θα ενημερώνεται ο λήπτης των αγαθών, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης.

'Β φάση

• Από 1/12/2025 έως και 30/4/2026: προαιρετική διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
• Από 1/5/2026 και εφεξής: υποχρεωτική διαβίβαση των δεδομένων.

Διαβάστε την Ανακοίνωση Τύπου

Τι περιλαμβάνει

Εκτός από την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών και τη διαβίβαση των δεδομένων στα myDATA θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής παρακολούθησης φορτώσεων – μεταφορτώσεων, παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης, καθώς και ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη.

Ά φάση

Η Α’ φάση εφαρμογής αφορά όλες τις επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 200.000 € …περισσότερα…

Τι περιλαμβάνει

Από 2 Ιουνίου 2025 οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα εκδίδουν ψηφιακά τα παραστατικά, θα διαβιβάζουν τα δεδομένα στην πλατφόρμα myDATA, θα ενημερώνεται ο λήπτης των αγαθών, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης.

'Β φάση

Από το 2026 η υποχρέωση επεκτείνεται σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους.

Τι περιλαμβάνει

Εκτός από την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών και τη διαβίβαση των δεδομένων στα myDATA θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής παρακολούθησης φορτώσεων – μεταφορτώσεων, παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης, καθώς και ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη.

Ροή Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής​

1

Έκδοση Δελτίου στο ERP

Ο χρήστης δημιουργεί το Δελτίο Αποστολής κανονικά, με όλα τα στοιχεία της διακίνησης (προϊόντα, ποσότητες, διεύθυνση, μεταφορικά κ.λπ.).

1

2

Αυτόματη αποστολή στη myDATA

Το παραστατικό αποστέλλεται ψηφιακά μέσω του παρόχου InvoiceLink στη myDATA, με Μοναδικό Αριθμό Καταχώρησης (ΜΑΡΚ).

2

3

Δημιουργία QR Code από τον Πάροχο

Το QR Code ενσωματώνεται  δελτίο αποστολής, ώστε να συνοδεύει τη φυσική μεταφορά του φορτίου.

3

4

Σάρωση QR κατά την παράδοση

Ο παραλήπτης  σαρώνει το QR με εφαρμογή ή κινητό και καταχωρεί την παραλαβή. (αφορά τη β’ φάση)

4

5

Αρχειοθέτηση & Ιχνηλασιμότητα

Το παραστατικό αποθηκεύεται ψηφιακά, με πλήρη ιστορικότητα και δυνατότητα ελέγχου ανά φορτίο ή διαδρομή.

5

Γιατί InvoiceLink

Αυξήστε την αξιοπιστία των συναλλαγών σας και απλοποιήστε τις διαδικασίες σας επιλέγοντας τη διασύνδεση με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, μέσω της πιστοποιημένης υπηρεσίας Παρόχου InvoiceLink της Megasoft

 

Λιανική Πώληση - B2C

Κάνετε και πωλήσεις λιανικής;

Το InvoiceLink είναι εγκεκριμένη λύση για την έκδοση ηλεκτρονικών αποδείξεων σε κάθε επιχείρηση λιανικής. Εκδώστε ηλεκτρονικά τις αποδείξεις λιανικής, στείλτε τις με e-mail, SMS ή Viber στους πελάτες σας και ενημερώστε άμεσα και αυτόματα τη myDATA με ένα μόνο κλικ. Χωρίς ταμειακές, χωρίς φορολογικό μηχανισμό και χωρίς την καθημερινή έκδοση Ζ.

 

Λιανική Πώληση - B2C

Κάνετε και πωλήσεις λιανικής;

Το InvoiceLink είναι εγκεκριμένη λύση για την έκδοση ηλεκτρονικών αποδείξεων σε κάθε επιχείρηση λιανικής. Εκδώστε ηλεκτρονικά τις αποδείξεις λιανικής, στείλτε τις με e-mail, SMS ή Viber στους πελάτες σας και ενημερώστε άμεσα και αυτόματα τη myDATA με ένα μόνο κλικ. Χωρίς ταμειακές, χωρίς φορολογικό μηχανισμό και χωρίς την καθημερινή έκδοση Ζ.

 
 
Κύλιση στην κορυφή